Ga direct naar de inhoud.

Doelstelling

Al sinds haar oprichting in 1986 wil de Stichting Tuinbouw Ondernemersprijs met de uitreiking van de Tuinbouw Ondernemersprijs meerdere doelen bereiken, zoals:

  • Aandacht vestigen op goed en innovatief ondernemerschap; binnen maar ook buiten de sector;
  • De schijnwerpers richten op innovaties, duurzaamheid en goed werkgeverschap binnen de tuinbouwsector;
  • Het belichten van de (veer)kracht van de tuinbouw;
  • Ondernemers belonen voor hun uitmuntende prestaties;
  • Ondernemers aansporen tot vernieuwing.

Historie

De Tuinbouw Ondernemingsprijs is in 1986 voor het eerst uitgereikt. Aanleiding daartoe was de sombere stemming die in de tweede helft van de jaren tachtig van de vorige eeuw heerste in de tuinbouwsector. De prijs is in het leven geroepen als stimulans voor ondernemers om het vertrouwen te helpen herwinnen. Vanaf het eerste moment kreeg de prijs veel aanzien in de sector en ver daarbuiten. Winnaars en genomineerden laten weten dat zij deze erkenning zeer waarderen. De jaarlijkse beloning voor uitmuntend ondernemerschap brengt een positieve beweging binnen de tuinbouwsector op gang.